horticultureguilan
وبلاگ دانشجویان کارشناسی ارشد علوم باغبانی دانشگاه گیلان
چهار شنبه 3 آبان 1398برچسب:ازدواج, مجرد, خبر داغ, :: 20:55 ::  نويسنده : vaniz

 

خبر داغ؛ آقا جلال و سمانه خانم از جمع مجردین خارج و به جرگه متاهلین پیوستند(زوج خوشبخت،بدینوسیله تبریک ما همکلاسیهاتون رو پذیرا باشید. براتون آرزوی سربلندی و سلامتی داریم.).

با توجه به وقایع رخ داده در یکسال گذشته کارشناسان کلاس وضعیت را برای مجردان وخیم ارزیابی کرده و با این اوصاف که به طور متوسط هرچند ماه یکبار یک نفر از آنها به دام تاهل می آفتند، پیشنهاد میکنند تمهیداتی اندیشیده شود تا حداقل در آخر سال یکی دو تا مجرد داشته باشیم بابا به جون خودم ضایعس اگه همه متاهل شن،گفته باشم سوژه میشیم بین دانشگاههای کشور. در هرصورت اگر سرنخی از تاهل رو بین بچه ها پیدا کردید کارشناسان رو در جریان بذارید که یه کاری کنیم نشه. نظرشما چیه؟



یک شنبه 30 مهر 1398برچسب:عکس زیبا, :: 23:6 ::  نويسنده : vaniz

 

سلام دوستان،

چرا یه مدت نبودیم و ننوشتیم و ننوشتن و نخوندن و ندیدن و بی خیال بودن و دردسر داشتن و وقت نداشتن و تنبل بودن و اینترنت نداشتن و قهر بودن و کار داشتم و کارداشتی و کارداشتن و چی بنویسم و چرا بنویسم و لج کردن و اذیت کردن و وروجک بودن و وروجک نبودن و کوتلاس بودن و( بودن یا نبودن مسئله اینست) چطورم و چطوری و مرا در فیس بوک دنبال کنید و مدیر وبلاگ و عقد کردن و ( مرسی بابت تبریکاتون، ایشالا مراسم شادی شما،شیرینیتون محفوظ) شیرینی نخوردیم و فلان وسیله شکست و شکوندش و گرونه و شانس ندارم و سبزی کاری و کشت بافتی(به افتخارش) و... اینا به کنار؛ در مورد تصویر زیر(دانلودش کنید) نظراتتون رو بنویسید و بگید که چه برداشتی ازش دارید. از طرف مدیریت وبلاگ به نظراتی که پس از بررسی و داوری از نظر مفهوم و سبک نوشتن برتر تشخیص داده شوند میگیم آفرین ای ولا دمش گرم عجب احساسی...

 

 

 

 

 



جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:2 ::  نويسنده : vaniz

سلام

از حسن عزیز به خاظر شعر زیبا و بروزش به مناسبت روز مادر تشکر میکنم و به همین مناسبت من هم دل‌نوشته چند سال پیشم رو(اردیبهشت85) آلبته با همون حلاوت و گرمی به تمام مادران مهربان تقدیم می‌کنم.

مادر ای قصه گوی شبهای کودکی ام

و ای خورشید چشمانم

بدان که تا آخرین لحظه‌ی هستم

تو را دوست خواهم داشت

و تا آن دم

از حقارت توانایی محبتم در حق تو

چون شمع می‌سوزم.

 



جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:حسن دهقان, :: 15:56 ::  نويسنده : vaniz

(ناگفته نماند که در این نظریه هم اختلاف است؛ عده ای معتقد به عجیب بودن موارد دیگری هستند) 

بعضی از این مکان ها از بقیه معروف ترند و افراد بیشتری برای دیدنشان از جاهای دور و نزدیک سفر می کنند. در يك نظر سنجی جهاني، هفت منطقه طبیعی دنیا که بیشترین محبوبیت و گردشگر را دارند و از ویژگی های خاص جانوری، گیاهی و زمین شناسی برخوردار هستند، اين‌طور معرفي شده‌اند: آبشار ویکتوریا، دره گراند كانيون، شفق قطبی، قله اورست، آتش‌فشان پاریکوتین، بندر ریودوژانیرو و تپه بزرگ دریایی.

شفق قطبي

در قطب‌هاي شمال و جنوب  زمین، آسمان هنگام شب به شدت درخشان و روشن می‌شود، آن‌قدر که می توان زیر آن کتاب خواند  . این پدیده نجومی بسیار زیبا که به آن« شفق قطبی» گفته می شود، آسمان شب را به پرده‌ای متحرک از نورهای رنگین سبز و زرد و قرمز تبدیل می کند.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:حسن دهقان, :: 3:55 ::  نويسنده : vaniz

 این روزها مساله فالگیری و رمالی برای برخی از افراد سود جو به حرفه و کسب وکار پردرآمدی تبدیل شده است که حتی بسیاری از سایت ها و فضاهای مجازی را نیز تحت اختیار خود قرار گرفته و کاربران اینترنت و رایانه را تحت تاثیر خود قرار داده است.

 به گزارش جهان ،گزارش ها حاکی از آنست که بهای انواع فال در تهران و شهرهاي بزرگ به قیمت‌هایی حتی بیش از یک میلیون تومان رسيده است.

 همچنین شمار رمالی اینترنتی نیز از موتورهای جست ‌وجوگر اینترنتی ، بیش از دو میلیون و 170 هزار صفحه وب در بخش فارسی خدمات فالگیری عنوان شده که اطلاعاتی در ‌رابطه با انواع رمالی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. 



ادامه مطلب ...


سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:حسن دهقان, :: 2:21 ::  نويسنده : vaniz

مردم افغانستان دربرخي نواحي اين كشور براساس يك باور قديمي به عدد 39 حساسيت عجيبي دارند .

به گزارش سايت البرز اين عدد نزد افغانها ازمعناي نامناسبي برخوردار و عموما خطاب به افرادي گفته مي شود كه ازوي داراي كينه عميقي هستند.

اين عدد كه در اين كشور دررديف دشنامهاي ناموسي بشمارمي رود ريشه درست ومعلومي نداشته وهنوز علت رسوخ اين عدد بعنوان يك واژه نامتعارف مشخص نگرديده است .

درعين حال برخي ازاين افراد معتقدند كه تركيب عدد 39 در حروف ابجد برابر با يك واژه عربي است كه در فارسي بي ناموس يا ناموس فروش معني مي دهد.

استفاده از اين عدد براي بسياري از شركت ها و موسسات اين كشور مشكلاتي را به وجود آورده است . بطوريكه « بي . بي . سي » نيز 39 را سوژه اي درميان گزارشهاي خود از اين كشور جنگ زده كرد.

مقامات اداره ترافيك شهر هرات در غرب افغانستان گفته اند صدور جواز تردد خودروها در اين شهر به علت برخورد شماره مسلسل اين مجوزها با عدد 39 هزار به مشكل برخورده است . رييس اداره ترافيك ولايت هرات گفت : در حال حاضر نزديك به 39 هزار خودروي سواري در هرات وجود دارد اما از دو ماه پيش رانندگان بسياري از خودروها از گرفتن پلاك داراي شماره 39 خودداري مي كنند .

مشكل افغاني ها با عدد 39 حتي در اعلام سن آنها هم وجود دارد . اگر از هراتي 39 ساله سنش را بپرسيد با اكراه مي گويد : « يك كم چهل » « حدود چهل سال » « كمي بيش از سي و هشت » .

برخي از شهروندان كابل نيز مي گويند : به خاطر مي آورند كه از ده ها سال پيش در سينماها جايگاه شماره 39 وجود نداشت و هتل ها و مسافرخانه نيز از نامگذاري سي و نهمين اتاق هاي خود خودداري مي كردند. 



سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:حسن دهقان, :: 2:14 ::  نويسنده : vaniz

 بى ترديد محمورى ترين عضوخانواده در اسلام به ويژه در امر تعليم وتربيت وپرورش كودكان مادر مى باشد اما نه تنها در عصر حجر ودوره توحش به عنوان انسان شناخته نمى شد بلكه امروز نيز با انديشه‏هاى ماديگرايانه فمينيستى در پارادايم ليبرال، ماركسيستى وسوسياليستى وراديكال ومدرن از اغلب واهم حقوق انسانى محروم نگاه داشته مىشود كه خود ستمى بزرگ بر اين طبقه است كه در هيچ يك از دوره‏هاى تاريخى بر زن روا داشته نشده. فمنيست‏ها بر خلاف فطرت وطبيعت بشرى در صدد برقرارى تشابه وتساوى كامل حقوق زن ومرد بوده وهستند وبدون توجه به اختلافات فطرى وتوانائيها واحساسات وعواطف مرد وزن با ترويج انديشه حذف حجاب وآزادى سقط جنين، عدم ضابطه مند شدن روابط جنسى وناديده انگاشتن احكام مربوط به حيات نهاد خانواده وارزشهاى دينى در پهنه آن وحل مسائل حقوقى وسياسى واجتماعى مربوط به زنان را خارج از قلمرو دين وبها دادن به سكولاريسم كه همانا دنيا زدگى، ﻻ مذهبى ودين زدائى از اخلاق وعلم ونفى حكومت بر اساس دكترين دينى است نهاد خانواده ووظايف مربوط به آن را به باد تمسخر گرفتند و به چالش كشيدند.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:حسن دهقان, :: 2:8 ::  نويسنده : vaniz

 پاسخ: با فرض پذیرش كراهت اجمالی پوشش مشكی در دین اسلام، تردیدی نیست كه حكم مذكور برای هر نوع لباس و برای همه‌ی افراد، اعم از زن و مرد، و برای همه‌ی زمانها نیست؛ یعنی موارد متعددی از حكم كراهت سیاهپوشی استثنا شده است كه مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از:

الف) عدم كراهت بعضی از پوششهای مشكی خاص. قبلاً نقل شد كه پیامبر اكرم(ص) از پوشش مشكی كراهت داشت، مگر در سه مورد: خفّ (نوعی كفش چرمی نازك)، عمامه و كسا. (لباس بلندی كه تمام بدن را می‌پوشاند و شامل عبا و چادر مشكی بانوان نیز میگردد)؛ بنابراین، چند پوشش مشكی استثنا شده، كراهتی ندارند.

ب) عدم كراهت لباس مشكی برای بانوان. تردیدی نیست كه در اسلام پوشش زن و مرد از جهات مختلف، مثل نوع، مقدار و حتی رنگ، متفاوت است. همانگونه كه قبلاً از مرحوم صاحب جواهر نقل شد، طبق تصریح كتاب‌های متعددی از علمای امامیه، كراهت پوشش مشكی، مختص مردان است، نه بانوان.

ج) عدم كراهت پوشش مشكی در مراسم عزاداری. استفاده از رنگ مشكی در مراسم عزاداری برای زنان و مردان كراهتی ندارد؛ از این رو، سیره‌ی‌ عملی مردم متدین و حتی غیر متدین، پوشیدن لباس مشكی در این مراسم است. در «سفینة البحار» روایاتی ذكر شده است كه بر جواز و مطلوبیت پوشیدن لباس مشكی در مراسم عزاداری دلالت دارد.

با توضیحات فوق آشكار گردید كه القای این فكر كه كراهت رنگ مشكی در اسلام، یك حكم كلی و صددرصد است، غیر عالمانه و مغالطهآمیز است. 



یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:حسن دهقان, :: 18:55 ::  نويسنده : vaniz

 ابتدا به control panel می رویم و گزینه sound and audio devices را انتخاب می کنیم سپس از میان گزینه های موجود گزینه sound را انتخاب می کنیم درپایین این پنجره گزینه هایی وجود دارند که درمیان آنها گزینه ای با نام program events به چشم می خورد این گزینه شامل صداهای پیش فرض ویندوز است که هنگام رخ دادن انواع اتفاقات در ویندوز شنیده می شوند؛ مثلاً صدای خالی شدن سطل آشغال یا صدای باز و بسته شدن پنجره ها یا شروع یا خروج از ویندوز شما می توانید صدای مورد علاقه خود را به جای صداهای پیش فرض ویندوز قرار دهید برای انجام این کار از گزینه browse استفاده کنید و صدای مورد علاقه خود را جایگزین کنید پیشنهاد می کنیم از صدای خودتان استفاده کنید. توسط یک headphone صدای خود را ضبط کنید و به جای گزینه های پیش فرض قرار دهید وسپس آن را save نمایید.

 



 توجه!

(اما واقعاً اُبهت آرم الله قابل قیاس با هیچ نشان دیگری نیست)

نشان شیر و خورشید


نشان شیر و خورشید

جزئیات

اقتباس

۱۴۲۳ میلادی تا ۱۹۷۹ میلادی،[۱]

تاج

تاج کیانی یا تاج پهلوی

نگهدارها

شیر

پس‌زمینه

خورشید

سایر عناصر

شمشیر

پیشینیان

نشان ستاره بینی خورشید در صورت فلکیِ اسد (شیر) در منطقةالبروج

کاربرد

ستاره‌بینی،[۲] نقش رایج تزیینی از قرن ششم هجری، ظهور بر روی پرچم‌ها به طور ناپیوسته از قرن ۱۵ میلادی (نهم هجری)، نشان رسمی ایران از زمان محمد شاه قاجار در سال ۱۸۴۶،[۱] و یکی از نشان‌های رسمی کنواسیون ژنو در کنار صلیب سرخ و هلال احمر[۳]

 



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:44 ::  نويسنده : vaniz

ايثار نيوز - بيست و پنجمين نمايشگاه كتاب 13 ارديبهشت 91 برگزار مي شود.

معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي زمان برپايي بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران در سال 91 را 13 تا 23 ارديبهشت ماه اعلام كرد.

به گزارش معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ، رييس بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران گفت : براساس مصوب شوراي سياستگذاري ، نمايشگاه يك روز جلوتر (12 ارديبهشت ماه) افتتاح خواهد شد و از 13 تا 23 ارديبهشت پذيراي عموم علاقمندان به كتاب و كتابخواني خواهد بود.



یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:19 ::  نويسنده : vaniz

از تمامی کسانی که به وبلاگ خودم هم گاه به گاه سر می زنن ممنونم.

بقیه هم که سر نمی زنن حق دارن چون لینکش اون پایین پایینای وبلاگه که سخته غلطک موس رو تا اون حد چرخوندن. 

خوشحال میشم اگه سر بزنید و در مورد مطالب نظر بدین.

 



شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, :: 12:58 ::  نويسنده : vaniz

هر بار که وارد کلاس میشوم چهره خندانش نگاهم را درگیر خودش می‌کند و ناخودآگاه مسیرم را به سمت او تغییر می دهم و در کنارش می نشینم. لحن شیرین و طبع شوخی دارد که در کنارش بودن را برایم لذت بخش تر می کند. گاه به گاه مطالبی بر زبان می راند که اگر جسم شریف اساتید سر کلاس نباشند،خنده ها سر می دهم. چند روزیست که حالم خوب نیست چرا که او نیست.

برای جلال امیدی آرزوی سلامتی داریم.

به قلم:

و نیز...



اینم یه فناوری نوین دیگه!

 


پاناسونیک فقط تلویزیون، تلفن یا دوربین نمی زند، این شرکت همچنین در کار تولید اختراعات خانگی نیز هست. اخیراً هم پاناسونیک خبر از اختراعی داده است که احتمالاً اولین ابزار تحت کلود برای کاشت سبزیجات در خانه است.

 

شما می توانید تا ۴ نوع سبزی مختلف را در باغچه سبزیجات هوشمند (Smart Vegetable Garden) پاناسونیک (به ابعاد ۱۰۰ در ۵۰ در ۳۰ سانتی متر) بکارید و بقیه کارها را به باغ بسپارید. پاناسونیک ادعا کرده است که مدت زمان لازم برای برداشت محصولات ۴۰ روز (۳۰ درصد کوتاه تر از روش های معمول) خواهد بود. علاوه بر مدت کمتر،‌ این ابزار یک سیستم مدیریت تحت کلود دارد، تا رشد سبزیجات را کنترل کند. برای مثال این سیستم به صورت اتوماتیک مقدار آب و دما را کنترل می کند.

 

بر اساس گفته های پاناسونیک، این ابزار جالب فقط برای استفاده در آشپزخانه نیست و می توان آن را بیرون خانه نیز نگه داشت و حتی چند واحد آن را به هم متصل کرده و استفاده نمود.

 

این شرکت قرار است این گجت را تا چند ماه آینده با قیمت ۷۸۰۰ دلار عرضه کند. در صورت تمایل خریداران می توانند این گجت خوشمزه را به صورت اقساط و با پرداخت ۱۸۰ دلار ماهیانه خریداری کنند، و به همراه آن از سرویس مدیریت کلود «باغچه سبزیجات هوشمند» نیز بهرمند شوند. این ابزار همچنین توانایی ترکیب با سیستم انرژی خورشیدی پاناسونیک را دارد که اکنون در بازارهای ژاپن در دسترس است. 
 

 



دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, :: 19:44 ::  نويسنده : vaniz

 سلام دوستان

مطالب ارسالی شما در قسمت موضوعات وبلاگ قابل مشاهده است.



دو شنبه 29 اسفند 1398برچسب:, :: 14:41 ::  نويسنده : vaniz

 با سلام خدمت شما دوستان گرامی

ضمن تبریک سال نو، لازم دانستم با ایجاد صفحه ای مشترک در فضای وب، نسبت به رفع موانع دسترسی به متون درسی، اطلاع رسانی به اعضا کلاس در موارد لازم، دسترسی به مطالب جدید مرتبط و غیرمرتبط با رشته و در نهایت مشارکت همه اعضا در ایجاد پایگاه کوچک علمی اقدام نمایم. امید است با همکاری خود باعث تحقق این هدف باشیم. برای دسترسی به مطالب لطفا در وبلاگ ثبت نام کنید.

با تشکر

فلاحت پیشه



صفحه قبل 1 2 صفحه بعد